zaterdag 3 december 2016

De Markthal, elke dag geopend van 7 tot 7

Eén van de eerdere ideeën voor mijn nachtboek ontstond begin dit jaar. Ik was een paar dagen in Maastricht, waar ik de grote markt zag. Daar krabbelde ik snel een scène op papier, een willekeurig idee dat bij mij opkwam.
De eigenaar van de groente- en fruitkraam schudt aan het einde van de dag de hand met de eigenaar van de fruit- en groentekraam, om hem te feliciteren met de goede verkoop. Er is altijd morgen nog om verder ruzie te maken.

In mei was ik met mijn ouders en zusjes een weekje naar Valencia, waar ik de overdekte Markt zag. Wat een kleuren, geuren, en smaken! Het werd meteen mijn favoriete plek van de stad. Ik heb er dan ook vele uren rondgedwaald.


 































Toen ik begon met de basis voor mijn nacht-maquettes, werd mij duidelijk: Mijn nacht-boek heeft een overdekte markt nodig! 

De eerste twee figuurtjes die ik maakte, jaren geleden, voor een academie-opdracht. Ze komen nog altijd goed van pas om de maten van mijn maquettes en andere figuren te bepalen.


Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten